پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
تیتر ۲۰ با توجه به رتبه اول کیفی لاماری بررسی کرد؛
آرین موتور موفق به کسب رتبه اول کیفی  در آبان ماه شده است .اما با توجه به تک محصول بودن این سوال پیش می آید که آیا روند مثبت آرین موتور ادامه خواهد داشت؟
کد خبر: ۶۶۳۳۵

تیتر ۲۰  -  آرین موتور در دور جدید فعالیت های خود پس از تحریم ها و ورود به جرگه تولید کنندگان توانسته است با یک محصول ،  جایگاه خوبی در بازار کسب کند. 


لاماری ایما همچنین طی مدت زمانی که معرفی و به بازار عرضه شده اعتماد و اعتبار خوبی و قابل توجهی نیز در میان مصرف کنندگان به دست آورده است. 
ضمن اینکه باید در نظر داشت که آرین موتور در سبد محصولات خود فعلا فقط همین خودرو را دارد.


 به بیان دیگر توانسته است در بازار پر تقاضا و همچنین در میان رقبا سرسخت خود به خوبی و بر اساس برنامه هایش پیش برود و خود را تثبیت کند.
البته این تنها گام موفق این شرکت با لاماری ایما نبوده است .چرا که آنها توانسته اند در گزارش های شرکت بازرسی کیفیت مقام نخست را کسب کنند.


به گفته آرین پارس موتور "خودروی لاماری در ارزیابی کیفی  و رسمی آبان ماه سال جاری شرکت بازرسی isqi  در میان خودروهای رده سواری و خودرو سازان کشور رتبه اول را با امتیاز ۱۸.۳ به خود اختصاص داد .


این مهم در نتیجه یک کار تیمی منسجم در تمامی واحدهای مجموعه لاماری اعم از تیم انتخاب محصول و متعاقب آن تلاش مضاعف و پشتیبانی همکاران در بخش‌های مختلف هولدینگ‌ و‌ تیم های ساخت و تولید و پشتیبانی آرین پارس موتور و حمایت و هدایت مدیریت ارشد مجموعه محقق شد."


 کسب این رتبه از انتخاب محصول و برنامه های منسجم این شرکت خبر می دهد. همچنین نشان می دهد که پلن انتخابی آرین موتور در دستیابی به اهداف این شرکت کمک کرده است.


اما آیا این روند ادامه خواهد داشت؟ 
این پرسش از جایی مهم می شود که این شرکت به رغم معرفی لاماری فول آپشن و برقی هنوز نتوانسته است آنها را برای عرضه آماده کند.
البته نباید از تاثیر صد در صدی تحریم و مشکلات شدید کمبود و عدم تخصیص ارز به راحتی عبور کرد.


با این حال آرین پارس موتور در کنار ثبت برند خود به عنوان یک بازیگر مطرح یک تفاوت عمده با سایر رقبای بزرگ خود دارد؛ سبد محصول.
آرین موتور بر خلاف رقبا و بازیگران بزرگ بخش خصوصی هم از نظر زیرساخت های تولید و هم از نظر تنوع محصول فاصله زیاد و معنا داری دارد.
بنابراین مشخص نیست که به رغم استقبال مناسب و بالا از لاماری ایما و افزایش ظرفیت تولید این تک محصول ، این شرکت بتواند همچنان سرآمد بودن خود را حفظ کند.


به بیان دیگر پلن انتخابی این شرکت تا امروز مو به مو اجرا شده و موجب موفقیت آرین پارس موتور شده است. 
در همین شرایط استقبال از تک محصول آرین پارس موتور اگر چه با افزایش ظرفیت تولید همراه شده است.اما به نوعی موجب عدم تعادل عرضه و تقاضا در تولید این شرکت نیز شده است.


 البته آرین موتور با تمام ظرفیت های سایت تولید خود در خمین به نام آرین پارس موتور تلاش کرده است که با تمام توان نیازهای مشتریان را پاسخگو باشد. ولی در عین حال ارزندگی برند و جایگاهی که در بازار و بین مصرف کنندگان به دست آورده است به عرضه هایی بیش از این نیاز دارد.


در واقع تقاضای بالا  و اطمینانی که به این برند ایجاد شده است، می تواند در صورت عدم تعادل عرضه و تقاضا ، به نفع بخش رانتی و سفته باز بازار خودرو تمام شود.


اما تا به این جای کار ، آرین موتور تمام توان خویش را به کار بسته است که برای لاماری ایما ، بازار سیاه شکل نگیرد. حتی در برهه ای مصرف کنندگان شاهد تحویل های زودتر از موعد نیز بودند.


ولی در حال حاضر شرایط تغییر کرده است‌ . مشکلات تولید به خصوص مساله تخصیص و کمبود ارز دامن گیر همه شده است. 
آرین موتور هم با این مسائل دست به گریبان است و این مساله می تواند برنامه های این شرکت را تحت تاثیر خود قرار بدهد.


با این حال لاماری ایما ثابت کرده است که شرایط اگر مهیا باشد، از سرعت خوبی برای افزایش ضریب نفوذ برخوردار است.البته اگر تک محصولی و افزوده شدن رقبا مانع از پیشرفت نشود.


البته باید در نظرداشت که در حال حاضر در کنار اثرات کمبود و عدم تخصیص ارز مناسب ، چالش های تولید هم خود را نشان داده است. این مساله می تواند بر روند توسعه و رشد شرکت های خودروساز اثر مستقیم و بالایی داشته باشد. 


باید دید که آیا آرین پارس موتور در برنامه های خود تغییری ایجاد خواهد کرد و روند مثبت این شرکت ادامه خواهد داشت؟

 

ارسال نظرات
موضوعات روز